fredag 11 januari 2013

Bästa Formen Någonsin!

Jag har sagt till alla att jag är imponerad men imponerad är bara förnamnet! Och jag tycker inte att jag ansträngt mig överdrivet mycket. Eller nedvärderar jag kanske mig själv genom att säga så? Jag har aldrig i mitt liv varit mer vältränad än vad jag är idag och jag är stolt över det. 35år och tvåbarnsmorsa. Visst har jag tränat mycket och flitigt men jag har alltid haft relativt mycket kroppsfett och jag har mestadels varit en "stor" tjej. Inte nödvändigtvis pga av fettet men jag är storbyggd. Mycket muskler, breda axlar och bred rygg vilket gör att man med "extra" kilon blir stor helt enkelt.

Jag körde Fitnessfighten i November 2012. Fyra veckor av träning varje dag gav mig detta resultatet. Det var bra och jag var var mycket nöjd men man ser på bilderna att kroppen inte riktigt hunnit med att anpassa sig till de nya förutsättningarna. December månad körde jag på själv. Det gick bra och det jag lärt mig av WoS hängde kvar. Lilla familjen är supportande och hänger med på min kost och att jag åker till gymmet, en förutsättning för att lyckas. Jag har börjat koncentrera mig på mig själv och har därmed trappat ner på instruerandet på gymmet och är numer stand-in istället för ordinarie. Ett bra beslut som jag inte kommer rucka på denna våren. December innehöll två ätardagar bla julafton. Det var trevligt att stoppa i sig sötsaker och feta middagar även om det gav mig en rejäl tankeställare om hur vår kost påverkar kroppen och knoppen. Regelbundna ätardagar är därmed bortplockade. Självklart kommer jag ha dagar där jag får äta mer av det "goda" men dessa dagar kommer vara begränsade tex blir det ingen ätardag i januari och endast 1 i februari (lillans 2 årsdag).

1 januari 2013 startade jag WoS 6 månadersprogram. Ett program man bli erbjuden efter avslutad Fight/Kickstart. Jag är nöjd med min kropp och letar efter vardagens balans. Spännande. Jag ser fram mot resterande 5.5 månader av fettförbränning (nja 2-4kg fett ska fortfarande bort). Men framförallt ser jag fram emot en förändrad förhållning till kost och träning!


Resultat (10 veckor: 1 nov 2012 - 11 jan 2013)
-10kg
-17cm över naveln

6 kommentarer:

  1. Kan bara instämma, ruggigt imponerande! Bra jobbat och fortsatt lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helen det med fortsatt lycka till ska jag ta med mig!

      Radera
  2. Superduktigt! Keep going strong :)

    SvaraRadera
  3. Grymt inspirerande o motiverande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir skoj att följa dig när du kör igång!

      Radera